Friday, June 12, 2009

manisnya tarbiyah ini


Salam wrt.
Dengan nama Allah pemilik kepada masa,
Terasa hari2 yg berlalu hanya ordinary life sahaje....Bangun, study, makan, solat dan tidur. Dan syukur masih ada usrah setiap weekend. Tiada yg extraordinary. Hari2ku sibuk untuk preparekan diri menghadapi exam yg telah ditetapkan date dan masanye. Hati tertanya, robotkah aku?!


Tapi sebenarnya ada sesuatu ketika ini...Sesuatu yg sgt2 manis. Sesuatu yg sedang mengubah diri ini. Saat genting ini, bukan ilmu sahaja yang disumbat-sumbat masuk ke cortex, bukan saje penat yg diperoleh, namun tarbiyah Allah ketika ini lebih besar maknanya. Di sinilah hebatnya bermain dengan mujahadah.

Sungguh,Dia itu sedang mengajar untuk mencari titik fokus, tak kira dalam study mahupun solat. Kerana hanya org2 yang khusyuk sahajalah akan memperolehi kemenangan itu. Dan Dia sedang menanamkan rasa manisnya sabar di dalam hati. Serta kepada Dia sajalah letaknya pergantungan itu. Sungguh Allah itu maha mencintai org2 yang sabar.

Oh.sweetnya Allah ini...Dia buatkan kite lebih dekat denganNya, lebih berharap kepadaNya, dan sentiasa merayu-rayu kepadaNya. Dan moga2 bertambahlah ketaqwaan kepadaNya dan istiqamahlah kite.....

"Wahai orang2 yg beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan ucaplah perkataan yang benar, nescaya Allah akan memperbaiki amal2mu dan mengampuni dosa2mu. Dan barang siapa menaati Allah dan RasulNya maka sungguh, dia menang dengan kemenangan yg agung" (Al-ahzab:70-71)


Walaupun perjuangan kami amatlah kecil, tapi inilah jihad kami ya Allah. Terimalah dan berikanlah kebaikan kepada kami yang mana Kau saja tahu kebaikan itu...

Pst:Sangat admire dgn perjuangan sister2 moscow..'pentingnya berkat kebersamaan itu'=)

1 comment:

  1. Salam,

    Boleh jadi robot, tetapi biarlah robot yang mengenal pencipta. Bukan mengenal manusia semata-mata.

    Kebersamaan sangat penting untuk membina kekuatan.

    Salam ziarah dari bumi badawi, jemputlah ke blog utk bertukar pendapat dan link. http://www.faridrashidi.com

    ReplyDelete