Tuesday, May 24, 2011

Simply Buat Gaza.

Bismillah.
Sedang tersentuh dengan sebuah lagu. yang dah lame pun di pasaran =)
Gaza to night.mp3

Syukur ya Allah,
kerana hadirnye mereka di muka bumi ini.
Dari kalian,
hidayah datang menyentuh hati2 manusia yang alpa,

Kau.....
sedang berusaha meyelamatkan aqsa.
Yang mana,
Tanggunjawabnya adalah aku dan kamu.
Tapi aku hanya tetap di sini...
Bagaimana nanti alasanku di hadapan Allah?

Walau tiada bicara keluh dari bibirmu,
Aku tahu kepayahanmu.
Mata itu sungguh tidak bisa menipu.

Aku,
hanya mampu menulis.
berimaginasi,
membaca,
dan menghayati kisah2 mu.

Tapi realitinya,
kau begitu sukar menghadapinya..
kau penuh dengan semangat yang membara,
tidak pernah berganjak sedikit pun,
menegakkan kebenaran di muka bumi ini.

sedang aku ini terlalu selesa di sini,
sedang dunia sentiasa menemani hatiku..

Tahukah kamu...
Alhamdulillah itu...
adalah perkataan yang sering aku laungkan.
sedangkan kamu....
sentiasa bersiap sedia menghadapi musuh,
dengan laungan yang maha besar.
Allahuakbar!!!!

Ah... adakah kesengsaraan kalian hanya menjadi tontonan buatku?
adakah cerita kalian merupakan episod drama buatku?
tiada daya, tiada apa yang ku sumbangkan?
oh... selfishkan?!
redhakah Allah dengan kesenangan ini?

Aku dan kamu.
Bagaikan jauh jaraknya antara kita.
Kau mengejar kemenangan islam itu,
kalau tidak menang pun, dikau syahid.
Dan pintu syurga itu bagaikan sentiasa melambai ke arahmu.

Aku cemburu.....
Aku juga ingin seperti kamu.

Namun inilah yang terbaik buat kita.
Kamu berada di situ adalah tempat yang paling baik buatmu,
Paling terbaik menjadi 'abid(hamba) dan khalifah Allah.

Begitu juga aku,
Di sinilah jejak kakiku yang terbaik,
Untuk aku bergelar 'abid dan khalifah.

Benar,
Mungkin cara kita berbeza. 
Tapi kita tidak bergoyang kaki...
Kita bersama di medan perang ini..
Kita tidak, dan tak nak bersubahat dengan musuh islam.
Kita punya tujuan yang sama.

Jika kau menggenggam batu sebagai senjata,
Aku pula,
bermujahadah melawan masa lapang,
menangkis hiburan yang mealpakan,
berpaling dari berhala hedonisme yang disuntikkan,
melenyapkan kata malas di fikiranku.
dan harus bangkit,
untuk menjadi individu muslim yang sebenarnya.

Kau,
akan sentiasa berada dalam rabithahku.

Moga kau dan aku,
akan bertemu,
jika tidak di sini,
inshaAllah di syurga.....

Dan.....
Moga kau dan aku...
akan terus diberi kekuatan dari Allah..

"Wahai orang2 yang beriman! Bersabarlah dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah agar kamu beruntung" (3:200)

1 comment: