Wednesday, April 15, 2009

terus~

Segala puji bagi Dia yang maha tinggi,
Dan segala puji bagi Dia yang maha menegetahui,
Saat ISK itu tertulis di mataku,
Aku terpana dengan reality sebenar..
desis hati kecil,
Siapakah aku wahai yang maha pengasih?

Tatkala kalimat syahadatul haq menghiasi ruang hati,
Oh.....aku akui,
jalan ini penuh liku,
Ia perlukan kesungguhan yang amat tinggi,
Bukan untuk orang manja sahabatku,
dan yang suka berkeluh-kesah....

Aku lalui lagi,
cuba mengintai apa itu ukhuwah...
Maaf...sungguh aku ini jahil.
Lalu (43:67) menyapa ke hati,
Terkedu lidah ini ya Allah,
Kerana hina dina diri ini,
Duhai Tuhan yang maha pengampun,
kepadaMu aku mengabdi...

Maka,tekadlah hati ini..
menyusuri jalan yang penuh warna.
Terkadang.....
hati yang sakit tidak tahan menanggungnya,
tapi inilah hadiahku buatMu,
Tanda syukurku yang tidak terhingga atas hidayahMu..

Dan dari sini,
aku dipanah dengan ujian2Mu,
tatkala Kau meletakkanku di lautan yang dalam,
bukan bermakna Dikau menginginkan aku lemas,
Tapi Dikau Kekasihku sedang mendidikku untuk belajar berenang..

agar aku mengenal erti sabar,
dan merasa indahnya tawakal itu...

Namun ada sesuatu yang lebih besar,
ISTIQAMAH,
(11:112) bermain di hati...
Adakah aku mampu duhai Kekasih agungku?
Sungguh medan kata itu amat mudah,
tapi medan amal,
memerlukan mujahadah yang cukup kuat...
Dan kepadaNya lah aku berharap..
agar Dia mentsabatkan hati ini
dan moga cinta ini berkembang mekar.
Allahumma inna nas_aluka hubbaka wa huba may_yuhibbuka wa hubba amalin yaqaribbuna ila hubbika
Ya Allah aku mohon cintaMu
Dan orang-orang yang menyintaiMu.
Dan cintakan amalan yang mendekatkan aku kepada cintaMu.
Amin...
~Uzlah syu'uriyyah~
Wa'Allahu'alam..

2 comments:

  1. haha... akhirnya pindah juga!!!

    Tak semua upgrade itu bagus. Dari segi teknologi tu memang la bagus, tapi kalo tak de pon tak ape. Sebab kalo tak ade, aku takkan rase kesenangan yg dibawa. Ape yg tak pernah dirasai, takkan dirindui. Betul? Dari segi muzik... aku lebih suka musik dulu2 la... maklumlah, jiwa tua... ahek!!!

    Bile doa dan sembahyang terasa kering, itula tanda2 doa dan sembahyang sudah mula jadi routine. Jadi, kite kenala mencari balik sebab kite berdoa and sembahyang. Untuk kita ka? Untuk Dia ka? Sebab mesti ka? Sebab mau ka? Aku masih mencari sebab aku... :P
    Walaupun sembahyang dan doa kering, asalkan tak hilang kepercayaan terhadap Dia, masih ok. Tapi, cepat2 la cari balik sebab sebenar tu. Dia tak mau kita doa sebab perlu, tapi sebab mau.

    ReplyDelete
  2. huhu...ye2.(aku pun suke music lame jugak!)

    Kite memang sangat memerlukan Dia.
    Sebab tu la kite selalu doa dan semayang..
    Kalau tiada tangan yang menghulur, bagaimana Dia mahu memberi...
    Doa tu tanda usaha kite.
    Bile doa dan semayang,hati kite akan ingat Dia.
    Dan bile kite ingat Dia,jiwa kita akan sentiasa tenang...

    Sungguh,Dia lebih mengetahui...

    ReplyDelete