Monday, April 5, 2010

buat iman...

Bismillah..
Dengan nama Allah yg layak ku cintai.

Sungguh benar ungkapan ini,
"Kalau kite xlillah(kerana Allah), maka kita hanye ditimpa lelah."
Terasa kepenatan yg aku curahkan saat ini hanyalah sia-sia. Ia tidak menjadi bukti kecintaanku kepadaMU. Malah betapa aku lagi malu dgnMu,sungguh ya Allah aku malu... kerana iman ku goyah di medan itu.

Astaghfirullah..
Entah apalah yg aku buat, entah bagaimana aku membawa hati..
Mane kah rase ihsan itu?
Aku sedar bahawa jahiliah itu sedang dan akan terus bergerak laju,
jahiliah itu sedang dan akan terus beperang dgn dakwah islam ini..
namun, aku lemah di lautan itu.
Mata ini asyik saja melihat manusia penuh dgn gelak tawanya, tp hanya Allah yg tahu betapa ade hati2 yg menangis melihat itu semua.

Mungkin ia sgt indah di mate kite,
namun indahkah diriku saat itu di mata Allah?
ada nilaikah diri ini di mataMu..?
....................................

Ihsanlah wahai diri....Sungguh tatkala kamu berkata-kata, Allah itu mendengar... tatkala kamu pule berdiam diri, Allah itu maha melihat..

~pasang hijab hati. keballah ....

No comments:

Post a Comment