Friday, December 30, 2011

kerana aku juga seorang manusia.

Bismillah..

Walau sehebat mane aku berdiri, walau setinggi mane aku capai, hakikatnye aku tetap seorang manusia yang lemah.

Kadang-kadang aku merasai manisnya iman, aku sentiasa mencuba untuk memelihara peraturan2 Allah, namun aku tetap juga bukan seorang malaikat yang tiada salah dan dosa.

Aku ingin selalu menyenangkan hati manusia yang lain, agar dapat memuaskan dan menjaga hati mereka. Namun aku tetap tidak dapat memenuhi setiap harapan dari mereka. Kerana aku hanyalah manusia lemah yang turut bergantung kepada yang satu.

Kerana itu, pada Allah sajalah tempat ku pohon ampun di atas dosa2 dan kelemahanku. Biarlah manusia lain membenci dan menghinaku, sesungguhnya aku lebih takut jika Engkau memalingkan diriMu dari ku.



dan janganlah engkau memberi (dengan maksud) memperoleh (balasan) yang lebih banyak, dan kerana Tuhanmu, bersabarlah. (74:6-7)

No comments:

Post a Comment