Tuesday, January 10, 2012

Kata hati

Bismillah.

bukan setiap perkara perlu diperkatakan.
dan bukan setiap perkara juga mampu aku perkatakan.

Sungguh Allah lebih tahu akan itu.
Bolak balik hati ini juga hanya Allah yang mengetahui.
Kerana Allah yang membatasi hati ini.

Ya Allah padaMu,
aku serahkan hidup dan matiku.

Apa yang aku ingin tangiskan?
sedangkan ujian itu memanglah janji dari Allah.
Apa yang aku harus raungkan?
sedangkan ia hanya membinasakan diri.

Yang Allah titipkan adalah sabar
Yang Allah temankan padaku adalah doa
Sungguh Allah itu dekat, Dia akan kabulkan permintaan hamba-hambaNya.

Aku, tetap jua manusia
ada jatuh, dan ade bangun.
Andai aku terus jatuh, maka sambutlah tanganku ini.
Bicarakanlah aku tentang Allah
Dan tiupkanlah semangat perjuangan ini ke dalam diriku

Jalan ini masih panjang,
dan kerana jalan ini, hal-hal lain menjadi remeh.
Jika aku terheret memikirkan hal-hal yang remeh,
maka aku akan lupe akan dakwah ini.

Lantas, pada Allahlah aku serahkan segala urusan.
Pada Allahlah aku serahkan peliharaan itu.
Dan pada Allahlah aku berhajat dengan segala pertolongan..

Ya Allah, cukuplah engkau bagiku sebagai penolongku.
KeredhaanMu itulah yang aku dambakan.

Salam Az zaharah

No comments:

Post a Comment