Tuesday, February 7, 2012

Turning back?

Bismillah

Seorang mukmin itu takkan jatuh ke lubang yang sama untuk kali kedua. 

Sepotong hadis ini akan sentiasa menjadi peneman dan penguat hati. Afwan, aku tidak tahu apekah riwayat hadis ini. Namun pegangan kepada hadis ini buatkan kaki dan hatiku juga tidak mahu mengulangi setiap apa yang telah tekad aku tinggalkan.

Dek kerana aku selalu sibuk dengan pelbagai urusan, seorang kawan pernah bertanya padaku.
"Kau ni tade masa untuk hiburkan diri sendiri ke?"

Aku cume tersenyum. "Mestilah ada" ringkas jawapanku.

Ini bulatan yang sangat menghiburkan

Kerana kesibukan itu adalah hiburan buatku. Menghadiri taman2 syurga itu adalah sebuah hiburan yang tiada nilai buatnya. Cuba bayangkan malaikat2 hadir bersama kalian semua, bukan sekadar mendengar dan mencatat kebaikan tetapi menjadi tukang report kepada Allah. Tak cukup itu sahaja, malaikat2 itu mendoakan kalian semua dan Allah menghapuskan dosa2 yang begitu super banyak. 

Yes, terlalu banyak dosa2 kite ni... siapa lagi lah yang boleh hapuskannya.

Cukuplah, aku tak mahu mengulanginya lagi.
Biarlah lubang2 yang dahulu itu tertutup sedikit demi sedikit, dan tidak mahu aku menggalinya semula.




No comments:

Post a Comment